Pages

Sunday, August 31, 2008

Merdeka!

Selamat menyambut Hari Kebangsaan!
Oleh kerana hari ini adalah hari ulangtahun kemerdekaan negara kita yang ke-51, saya memutuskan untuk menulis dalam bahasa kebangsaan kita, Bahasa Malaysia.
Saya ingin mengucapkan setinggi-tinggi terima kasih buat semua pejuang kemerdekaan negara kita yang telah melepaskan negara kita dari penjajahan British. Kerana jasa merekalah, saya dan anda semua dapat menikmati kemakmuran dan kesejahteraan sebuah negara yang merdeka. Saya berdoa semoga pemimpin-pemimpin negara kita pada masa sekarang dan akan datang dapat mengekalkan kemerdekaan kita. Jangan biarkan kepentingan peribadi melebihi kepentingan rakyat Malaysia. Semoga Malaysia akan kekal aman dan makmur. Amin...
Di bawah adalah antara pemandangan dari balkoni rumah saya tepat jam 12 tengah malam 31 Ogos 2008.
Bunga api dari Bukit Bintang

Bunga api dari Dataran Merdeka

2 comments:

cdalan said...

baby wishlist tu utk kwn2 punya guidance eh?

besnye! can see fireworks from balcony!

mommy kam said...

hahaha! lebih kurang la :p kalau boleh yang dalam wishlist tima kaseh byk2 tapi x dlm wishlist pun xpe janji ada hadiah :p hahahah!

tula bes tgk dr umah xyah bersesak2 dgn org ramai2 :p